Πέμπτη, 17 Μαΐου 2012

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

Το Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων συμπαριστάμενο στις προσπάθειες των μαθητών της πόλης μας, που κορυφώνονται στην περίοδο των εξετάσεων, παραθέτει ορισμένες πρακτικές συμβουλές για την αντιμετώπιση του άγχους των εξετάσεων:
Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι το πλέον σημαντικό γεγονός της μαθητικής ζωής. Το άγχος για τις πανελλήνιες αφορά κυρίως τη διαδικασία της εξέτασης και την πιθανή αποτυχία και οφείλεται στην ιδιαίτερη σημασία που έχουν αυτές, για την κοινωνία, την οικογένεια αλλά κυρίως για τον εξεταζόμενο μαθητή.
Συχνά η οικογενειακή ζωή περιστρέφεται και οργανώνεται γύρω από το διάβασμα και την επιτυχία του μαθητή στις εξετάσεις. Γίνεται μια μεγάλη “επένδυση” οικονομική και συναισθηματική από την οποία η οικογένεια περιμένει τη μέγιστη απόδοση. 

Πρακτικές οδηγίες για τους μαθητές

Προγραμματίστε, οργανώστε την ύλη σας. Μην αφήνετε την επανάληψη για την τε¬λευταία στιγμή.

Αποφύγετε να ξενυχτάτε πριν τις εξετάσεις.

Φροντίστε τον εαυτό σας, φροντίστε τον ύπνο και τη διατροφή σας. Κάντε ευχάριστα διαλείμματα.

Επίσης, κάνετε τις επαναλήψεις μαζί με φίλους, δοκιμάστε τις δυνάμεις σας μαζί με άλλους υποψηφίους, κάνοντας ερωτήσεις ο ένας στον άλλον.

Κάνετε ένα διάλειμμα και συζητήστε εκφράζοντας τους φόβους και τις αμφιβολίες σας στους γονείς σας και σε ανθρώπους που μπορούν να σας ακούσουν.

Επιχειρήστε μια νοητική αναπαράσταση των πραγματικών συνθηκών που προκαλούν άγχος

Τέλος, δοκιμάστε ασκήσεις χαλάρωσης για 15 λεπτά τη μέρα, συγκεντρωθείτε στη διαφραγματική αναπνοή και στο σώμα που βαραίνει καθώς χαλαρώνει... συνδυάστε εισπνοές - εκπνοές με θετικές και ρεαλιστικές σκέψεις...

Αντικατάστησε τις σκέψεις: “δεν θα φοβηθώ”, ή “θα πετύχω στα σίγουρα!”, με τις πιο ρεαλιστικές σκέψεις: “Ακόμα κι αν φοβηθώ, θα το αντιμετωπίσω”, “θα κάνω ότι περνάει από το χέρι μου για να επιτύχω"...

Ξοδεύετε λίγο χρόνο για γυμναστική.

Φροντίστε να ξεκουράζεστε και να κοιμάστε καλά.

Κάνετε καθημερινά ένα πρωινό μπάνιο με χλιαρό νερό

Πρακτικές οδηγίες για γονείς

Η οικογένεια μπορεί και πρέπει να παρέχει στον υποψήφιο ψυχολογική στήριξη.

Να αποφεύγονται οι πιεστικές συμβουλές για διάβασμα και οι διαρκείς υπενθυμίσεις για έλλειψη σοβαρής αντιμετώπισης των εξετάσεων από τον υποψήφιο.

Δώστε θάρρος, όχι πίεση.

Ενισχύστε την προσπάθεια χωρίς κριτική.

Δημιουργήστε για το μαθητή περιβάλλον κατάλληλο για μελέτη.

Συμβουλευτείτε ειδικούς αν αισθάνεστε ότι το χρειάζεστε, θυμηθείτε ότι οι εξετάσεις είναι σημαντικές - αλλά δεν αποτελούν τη μόνη οδό για τη μελλοντική επιτυχία και ευτυχία.
Στόχος της εκπαίδευσης είναι να Βοηθήσει τους νέους ανθρώπους να μαθαίνουν να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις συνεχώς μεταβαλλόμενες κοινωνικοπολιτικές και οικονομικές συνθήκες.

O στόχος των γονιών και των εκπαιδευτικών είναι να βοηθήσουν τους μαθητές να αγαπήσουν τη μάθηση και να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες που θα επιτρέψουν στο παιδί να συνεχίσει και μετά από τις εξετάσεις να θέλει να μαθαίνει.

Η αντιμετώπιση την ώρα των εξετάσεων

Το ΑΓΧΟΣ είναι αναπόφευκτο. Όταν το άγχος ελέγχεται λειτουργεί θετικά, γιατί συντελεί στην ετοιμότητα. Όταν το άγχος δεν ελέγχεται, ο υποψήφιος αντιμετωπίζει δυσκολίες κι έχει αρνητικά αποτελέσματα

Γι αυτό:
Σε περίπτωση που αισθανθεί κανείς έντονο άγχος την ώρα που βρίσκεται στην αίθουσα των εξετάσεων καλό είναι να μην τα παρατήσει αμέσως. Τα σωματικά συμπτώματα του άγχους, όσο δυσάρεστα κι αν είναι, συνήθως υποχωρούν μετά από κάποια λεπτά της ώρας.
Αν κάποιος δεν μπορεί να απαντήσει σε μια ερώτηση, ας προσπαθήσει να συγκεντρωθεί σε μια επόμενη χωρίς να σκέφτεται την αποτυχία και ας επανέλθει στη δύσκολη ερώτηση στο τέλος. Ευχόμαστε σ' όλους τους μαθητές μας που θα περάσουν από τη δοκιμασία των εξετάσεων να επιτύχουν το στόχο τους.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου