Τρίτη, 6 Μαρτίου 2012

www.goneis-acharnes.gr Αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο     
                                                                                                
ΑΧΑΡΝΕΣ  06/03/2012  
                                                                                         
                                                                                                   ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ  21
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6 ΜΑΡΤΙΟΥ <<ΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑΣ>>

Η   ενδοσχολική  βία  κλιμακώνει επικίνδυνα την παρουσία της και αποτελεί πλέον ένα 

συνεχώς αυξανόμενο κοινωνικό πρόβλημα που παρατηρείται ακόμα και εκτός των
σχολείων. Σε σημείο που να μην μπορούμε άλλο να της γυρνάμε την πλάτη. 
Από το 2006, σε έρευνα του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ),η σχολική βία 
στη χώρα μας περιλαμβάνει καταστροφές σχολικού εξοπλισμού, βανδαλισμούς, λεκτική και 
σωματική βία (ξυλοδαρμούς), εκφοβισμούς και αποκλεισμούς από τις παρέες.                                                       
Ασφαλώς, η βία των μαθητών και των νέων έχει πολλές αιτίες.
Η ανεπάρκεια και η κρίση του εκπαιδευτικού συστήματος,  η οικογενειακή αποξένωση, η 
στέρηση σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, οι απρόσωπες σχέσεις γειτονίας, η αλλοτρίωση και 
παθητικοποίηση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, της τηλεόρασης και των Η/Υ, η μαζική 
προβολή και η ηρωοποίηση της βίας, η αύξηση της φτώχειας, της εγκληματικότητας και του 
κοινωνικού ρατσισμού αποτελούν μερικές από τις βασικότερες αιτίες της νεανικής και 
σχολικής βίας.
Οι συνέπειες  είναι σοβαρές και καθοριστικές  κυρίως για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη 
και εξέλιξη των παιδιών.

Είναι αναγκαία η διαρκής συμμετοχή και συνεργασία των γονέων με την εκπαιδευτική 
κοινότητα και απαιτείται:
1. H προώθηση της επιστημονικής έρευνας στον τομέα αναγνώρισης, αποτελεσματικής
πρόληψης και αντιμετώπισης της εκδήλωσης βίας μεταξύ μαθητών στο σχολείο ή σε άλλους 
χώρους, που συνδέονται με τη σχολική ζωή και καθημερινότητα,
2. Η δημιουργία ενός πλαισίου επιστημονικού και κοινωνικού διαλόγου, σχετικά με την 
κατανόηση του φαινομένου και τις τεχνικές παρέμβασης,
3. Η επιμόρφωση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών και άλλων επαγγελματιών γενικής 
και ειδικής αγωγής «πρώτης γραμμής», που ασχολούνται με παιδιά και εφήβους,
4. Η ευαισθητοποίηση μαθητών, γονέων και ολόκληρης της κοινωνίας, σχετικά με το 
φαινόμενο.

 

   Για το Δ.Σ.
      Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
          ΚΑΡΥΔΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ                                ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ ΛΑΜΠΗΣ                

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου